Sănătatea creierului

sanatatea creieruluiCreierul este cel mai fabulos și cel mai complicat instrument pe care-l avem la purtător. El este centrul de comandă și control care ne conduce viața.

Autor articol: psiholog Niculina Gheorghiță

Creierul nostru este implicat în tot ceea ce facem, incusiv în ceea ce simțim, cum ne comportăm și cum ne înțelegem cu cei din jur. Creierul este organul care ne conferă personalitatea, caracterul, inteligența și fiecare decizie pe care o luăm. Calitatea deciziilor și alegerilor pe care le luăm sunt cele care ne duc spre o viață lungă sau spre distrugere.

Pentru ca omul să poată fi activ, longeviv,bogat, înțelept, eficient, fericit și conștient în tot ceea ce face are nevoie să-și mențină sănătatea creierului la cote cât mai înalte.

Deci creierul este cel mai important organ al omului și merită multă atenție și grijă pentru tot ceea ce face ca să ne dirijeze în condiții optime corpul, mintea și viața.

Din studiile Dr. Amen se pare că una din cauzele care deterioarează creierul este greutatea corporală peste cea optimă (adică un indice al grăsimii mare în corp), deci grăsimea sau celulele adipoase în exces. Se pare că pe măsură ce omul crește în greutate, dimensiunea creierului se reduce.

S-a descoperit că celulele adipoase produc substanțe chimice cu efect inflamator și stochează toxinele în corp. Cea mai toxică grăsime este cea care se depozitează pe abdomen(burtă) atât la femei cât și la bărbați. Pentru a vă verifica indicele de masă corporală o metodă foarte simplă și la îndemâna tuturor este să vă măsurați cu un centimetru talia. Dacă vă știți înălțimea și ați măsurat talia, optim este să aveți centimetri în talie mai puțin de jumătate din înălțimea d-voastră. Dacă este mai mult e semn că aveți treabă să dați grăsimea jos de pe abdomen, pentru că altfel ea este una din cauzele pentru care sunteți nefericiți, depresivi, apatici, înceți la minte.

O altă cauză este glicemia crescută. Aceasta  este o cauză în primul rând emoțională, adică care pleacă tot din creier din sistemul limbic sau centrul emoțiilor. Pentru a vă determina să rezolvați nevoile de afectivitate pe care le căutați în dulce, liniștiți sistemul limbic prin două metode foarte simple:

  1. alergatul sau mersul cu bicicleta 30 minute pe zi;
  2. consumul de sunătoare sub formă de ceai (3 căni pe zi) sub formă de tablete 2 pe zi.

De ce aceste activități fizice liniștesc sistemul limbic?

Deoarece atunci când alergi sau mergi pe bicicletă este nevoie să fii în prezentul conștient pentru că altfel te-ai împiedica, ai cădea, etc. De fiecare dată când ești în prezent, tu ești în mijlocul creierului, ai o stare de conștiință superioară stării de supraviețuire și nu mai dai energie traumelor și suferințelor, trăite în trecut și implementate în subconștient.

O altă cauză este tabloul lipidic mare adică, un colesterol peste 250 și trigliceridele peste 200. Aceste valori ne indică o frică de supraviețuire și de viitor. Acea frică poate fi implementată încă din mica copilărie dacă viața a fost mai grea, stresantă familial și cu multe responsabilități. Astfel datorită acestor dificultăți din copilărie, la nivel cerebral se creează o rețea neuronală de acumulare a grăsimii – de care să ai nevoie pentru a supraviețui în eventualitatea unei situații de urgență.

Pentru a scăpa de aceste frici interne vă recomand ca o zi pe săptămână mai exact 36 de ore să consumați doar apă. Făcând această practică un timp de 6 luni veți desface acele conexiuni neurale care au dus la nevoia de acumulare, deoarece vezi că nu pățești nimic grav dacă nu mănânci ci bei doar apă.

Dr. Amen spune că problemele de sănătate fizică sunt o “urgență cerebrală.”

Conform unor cercetări recente, doar 30% din longevitatea este condiționată de genetică, restul de 70% depinde de noi. Obiceiurile de viață ne determină vârsta și sănătatea creierului.

Ca să creăm o minte genială și măreață cu care să acceptăm și să ne creăm o viață minunată este necesar să avem instrumentul pregătit.

Instrumentul cu care creăm mintea este creierul.   Aveți mare grijă de el!

Cu drag din cunoaștere și iubire pentru cunoaștere și iubire.

7 comments

  1. Valeria says:

    MULTUMESC! Cautam o metoda de a schimba programul din copilarie referitor la frica de supravietuire care a determinat toata viata sa mananc mai mult decat era necesar si iata mi-ati dat solutia practica .MULTUMESC,MULTUMESC,MULTUMESC Valeria

  2. carmen says:

    Nu stiu ce sa zic, aveti dreptate, dar tatal meu are 86de ani si are Alzheimer. Toata viata lui a fost slabut .a alergat ,nu manca carne de vreo 10 ani (pt ca nu vroia) citea f. mult conspecta, era f preocupat de sanatatea lui si a noastra, ne invata tot felul de lucruri , cum sa avem grija de noi , consuma de multi ani produse apicole, nu suporta persoanele grase si tot ce spuneti ne spunea si el de f multi ani. Era un om f.f.activ .nu avea stare si in familia lui nu a avut nimeni o asemenea boala, si totusi…Ma gandesc ca fiind militar doarmea f.putin , era o persoana f.agitata .sa faca totul f.bine .sa nu-i reproseze nimeni nimic, deci nu se odihnea suficient, cred…nu stiu ce sa zic…

  3. Da, așa este lipsa odihnei este o altă cauză prin care creierul îmbătrânește.

  4. Dumitru Florina says:

    Mulțumesc! Va apreciez si va admir.

  5. Lili says:

    Va multumesc mult! Este ceea ce cautam.

  6. Maria says:

    Va mulțumim pentru informații,va așteptam si la Arad

  7. Gabriela says:

    Foarte frumoase aceste articole.Daca s-ar introduce si in școali multe probleme le-am putea evita.Foarte util!!!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *